بادام اشکی را به صورت پودر شده برای کود گیاهان استفاد می کنند

بادام اشکی به صورت خام، بلانچ شده، بو داده خشک و بو داده شده در روغن موجود است آنها را می توان به صورت کامل، ورقه ای، خرد شده یا خرد شده خریداری کرد.

اگرچه آنها اغلب به صورت ساده یا نمکی یافت می شوند، اما در طعم های برشته شده با عسل، باربیکیو، فلفل قرمز، روکش شکلات و طعم های دیگر موجود هستند که بسیاری از آنها می توانند کالری، سدیم و شکر را افزایش دهند.

بادام خام از نظر تغذیه ای با بو داده خشک قابل مقایسه است بهتر است بادام را در مکانی خنک، تاریک و خشک نگهداری کنید اگر در دمای کمتر از 40 درجه فارنهایت نگهداری شود، بادام را می توان حدود دو سال نگهداری کرد

مطالعات مشاهده‌ای که در مورد مصرف آجیل‌ها مورد بررسی قرار می‌گیرند، خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی را در افرادی که حداقل چهار بار در هفته آجیل می‌خورند، به میزان قابل‌توجهی کاهش می‌دهند.

کارآزمایی‌های تصادفی‌سازی‌شده و کنترل‌شده کوچک فواید ثابت رژیم‌های مکمل با آجیل  از جمله بادام را در کاهش کلسترول تام و LDL در خون یافته‌اند.

یک مطالعه اپیدمیولوژیک بزرگ بر روی متخصصان بهداشتی که مصرف کلی آجیل را مورد بررسی قرار داد، نشان داد که آجیل های درختی از جمله بادام که دو بار یا بیشتر در هفته خورده می شوند با 13 درصد کمتر خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی و 15 درصد کمتر خطر ابتلا به بیماری عروق کرونر قلب مرتبط است.

یک مطالعه آینده‌نگر بزرگ دیگر روی بزرگسالان سوئدی نشان داد کسانی که 1 تا 2 بار در هفته آجیل می‌خورند، 12 درصد خطر ابتلا به اختلال در ریتم قلب به نام فیبریلاسیون دهلیزی را کاهش می‌دهند و در صورت مصرف 3 بار یا بیشتر در هفته، 18 درصد این خطر کاهش می‌یابد.

در مقایسه با بزرگسالانی که آجیل نمی‌خوردند همچنین خطر نارسایی قلبی در افرادی که 1 تا 2 بار در هفته آجیل می‌خورند در مقایسه با افرادی که آجیل نمی‌خورند، 20 درصد کاهش یافته است.

متاآنالیزها نشان داده‌اند که مصرف بیشتر آجیل با کاهش خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی عروقی، سرطان کل و مرگ و میر ناشی از همه دلایل مرتبط است. این مطالعات نتایج متناقضی در نشان دادن اثر محافظتی مصرف آجیل از دیابت، بیماری های تنفسی، سکته مغزی و عفونت داشتند.