با مصرف آویشن جنوبی به صورت دمنوش زمستان را بدون بیمار شدن بگذرانید

آویشن با بوی منحصر به فرد و ادویه های طعم طبیعی که به سالادها و وعده های غذایی طعم می بخشد آویشن جنوبی برای هر آشپزخانه ای ضروری است، اما یکی از این ادویه ها وجود دارد:

آویشن. آویشن به دلیل بو و عطر منحصربفردش در هر وعده غذایی مخصوصاً در غذاهای گوشتی و سالادها جای خود را پیدا می کند تا غذا را خوشمزه تر کند.

علاوه بر این، با اثرات معجزه آسایی که بر سلامتی دارد، شایسته عنوان ادویه ضروری آشپزخانه های ما در قالب های چای آویشن، آب آویشن، عسل آویشن و روغن آویشن است. آویشن چیست؟

آویشن نوعی گیاه سبزرنگ، ساقه کوتاه یا بی‌صدا از خانواده عسلک‌ها است که در فصول گرم سال و زمین‌های بایر رشد می‌کند و طول آن بین ۱۵ تا ۴۰ سانتی‌متر متغیر است.

مردم از زمان یونان باستان از این گیاه هم به عنوان گیاه دارویی و هم در آشپزی استفاده می کردند. گیاه آویشن حاوی فلاونوئیدها، سیمول، بورنئول، تریفنوئید و مواد تیمول و کارواکرول است که بوی منحصر به فردی به آن می بخشد.

آویشن

گیاه آویشن، که در ماه ژوئن قابل برداشت است، به طور گسترده در جنوب اروپا و مناطق مدیترانه کشت می شود.

کشور ما به دلیل داشتن پوشش گیاهی برای پرورش آویشن بسیار مناسب است. انواع آویشن چیست؟

آویشن بعد از زیره در بین گیاهان معطر دارویی صادراتی از ترکیه رتبه دوم را دارد. ترکیه در صادرات عمومی آویشن جهان 70 درصد سهم دارد.

در مناطق مرتفع و فلات های کشورمان حدود 40 نوع آویشن مختلف وجود دارد. شناخته شده ترین آنها را می توان به شرح زیر فهرست کرد.

روغن زیتون با طعم آویشن یا سرکه با طعم آویشن نیز طعم هایی هستند که می توانید خودتان در آشپزخانه خود درست کنید.

اگر چند شاخه آویشن تازه را به مدت یک هفته در یک روغن زیتون با کیفیت خیس کنید، یک روغن زیتون خوش طعم خواهید داشت.
شما می توانید همین کار را برای سرکه انجام دهید و در سالاد خود تفاوت ایجاد کنید.
می توانید با اضافه کردن روغن زیتون و آویشن به رب گوجه فرنگی در میز صبحانه آن را معطر کنید.