در چین از کنجد زعفرانی به عنوان اکسیر جوانی یاد می شود

بسیاری از این دانه ها و عناصر کمیاب. کنجد زعفرانی به طور متوسط ​​حاوی حدود 10 درصد از دوز روزانه موادی مانند منگنز، منیزیم و کلسیم و 20 درصد از نیاز روزانه به مس است.

با این حال، باید در نظر داشت که کلسیم کنجد تقریباً جذب نمی شود، زیرا در آنجا به شکل نمک موجود است. کربوهیدرات ها، پروتئین ها و چربی ها در کنجد به نسبت 1: 2: 4 هستند که برای بدن مفید نیست.

ارزش انرژی این محصول به صورت خالص – 580 کیلو کالری در 100 گرم.

در میان مواد موجود در دانه کنجد، کنجد مفیدترین است. این لیگاندی است که جز کنجد و کتان در هیچ جای دیگری یافت نمی شود.

با رمزگشایی واکنش های بیوشیمیایی به تسریع متابولیسم کمک می کند. علاوه بر این، سسامین باعث کاهش متابولیسم ویتامین E و افزایش غلظت آن در بدن می شود. همچنین این لیگاند دارای خواص ضد التهابی است.

کنجد

کنجد آنقدر مفید است که به عنوان یک افزودنی بیولوژیکی به فروش می رسد.

برای طعم دادن به خمیر سبزیجات
پاته های سبزیجات مانند بابا گانوش (پوره بادمجان) و هوموس اگر یک قاشق غذاخوری تاهینی را در تهیه اضافه کنیم، عالی هستند. آنها طعم بسیار خاصی و قوام خاصی به آن می دهند.

این احتمالاً شناخته شده ترین کاربرد آن است، به خصوص اگر دستور پخت سنتی این مواد را درست کنیم.

خیس کردن
به عنوان یک سس غوطه ور شدن، یک ضربه مطمئن است. می‌توانیم چند چوب سبزی (کرفس، هویج، خیار، کدو سبز، کلم بروکلی …) درست کنیم که در خمیر تاهین یا کنجد فرو می‌کنیم.

همچنین می توانیم چند مثلث ذرت یا چند چوب نان بچینیم یا سرزنش کنیم. این یک میان وعده بسیار سالم است، ایده آل برای جلسات و جشن ها یا برای پیش غذای آخر هفته.روغن کنجد
کنجد از دانه های کنجد است اما اگر از روغن کنجد صحبت کنیم، علاوه بر استفاده از آن به عنوان غذا، برای بهبود بیماری های پوستی، جلوگیری از پیری زودرس، رفع چین و چروک و محافظت از خود در برابر آفتاب نیز توصیه می شود.