با تمرین کردن با گلابی بوکس ایستاده آرامش اعصابتان را ده برابر کنید

در بوکس حرفه ای با گلابی بوکس ایستاده به روش محاسبه امتیاز « سیستم ده نقطه ای باید » می گویند.

ارزیابی پیشرفت کلی راند را در نظر می گیرد، در حالی که در بوکس آماتور ضربات وارده شمارش می شود.

به برنده یک دور 10 امتیاز و به بازنده 9 امتیاز تعلق می گیرد، اما در صورت حقارت آشکار می تواند 8 یا 7 امتیاز نیز دریافت کند. اگر یک راند با تساوی به پایان برسد، هر دو بوکسور 10 امتیاز می گیرند.

در صورت فراخوان رسمی از بوکسورها یک امتیاز کسر می شود . در پایان مسابقه، داور کارت‌هایی را با مجموع امتیازات جمع‌آوری می‌کند: هر کسی که بیشترین کارت را دریافت کند برنده اعلام می‌شود.

گلابی بوکس

دومی ها چه کسانی هستند و چه کاری می توانند انجام دهند

دستیاران بوکسور ” ثانیه ” نامیده می شوند و حداکثر می توانند چهار نفر باشند : مربی و حداکثر سه نفر از کارکنان، که تنها یک نفر، که قبلاً به داور نشان داده شده است، می تواند در پایان هر راند وارد رینگ شود.

اگر یکی از ثانیه‌ها در حین مبارزه بوکسورها وارد رینگ شود، مسابقه متوقف می‌شود و پیروزی با رد صلاحیت به بوکسور حریف داده می‌شود.

شمارش: چه مدت طول می کشد و چگونه کار می کند

اگر بوکسوری در طول مسابقه به درستی ناک داون شود، داور به او هشت تا ده ثانیه استراحت می دهد تا بهبود یابد . این مکث را شمارش می گویند: اگر بوکسور نتواند به موقع ریکاوری کند، داور مسابقه را قطع می کند و بدون مشورت با داوران، حکم خود را صادر می کند.

برای اینکه داور شروع به شمارش کند، بوکسوری که ضربه خورده باید در یکی از شرایط زیر باشد:

به زمین؛

تا حدی از طناب ها خارج شده است.

چسبیدن یا تکیه دادن به طناب؛

در پدافند غیر عامل

روند شمارش زمانی شروع می شود که داور فریاد بزند “ایست!” ، و بلافاصله شروع به شمارش می کند و به بوکسور دیگر علامت می دهد که به سمت یک گوشه خنثی دقیق حرکت کند که به داور اجازه می دهد او را ببیند.

اگر بوکسور این قانون را نقض کند، داور شمارش را تمدید می کند.