با روغن موتور پارس xu7p عمر موتور خودرو خود را ده برابر کنید

بررسی سطح روغن موتور پارس xu7p از اهمیت اساسی برخوردار است، اما هنگامی که تعداد مشخصی کیلومتر را طی کردید ، زمان انجام روش دیگری فرا می رسد.

که به شما امکان می دهد موتور خود را در حالت عالی نگه دارید. روان کننده داخل در واقع با گذشت زمان در معرض تخریب فیزیولوژیکی قرار می گیرد ، بنابراین اگر سطح آن کمتر از حداقل پیش بینی شده است، آن را شارژ کنید.

یا زمانی که مقدار کیلومتری که در دفترچه استفاده و نگهداری ذکر شده است، آن را به طور کامل تعویض کنید.

روغن موتور ماشین

وسیله نقلیه شما این می تواند بسته به نوع روغن مورد استفاده متفاوت باشد، اما به طور کلی در خودروهای بنزینی ، روان کننده باید هر 15 تا 20 هزار کیلومتر تعویض شود، در حالی که در خودروهای دیزلی هر 30 تا 35 هزار کیلومتر .

از سوی دیگر، برای موتورسیکلت‌ها ، ضرب‌الاجل‌ها معمولاً بیشتر است، بسته به ظرفیت موتور و نوع دو چرخ، اما هرگز بیش از 10000 کیلومتر نیست. 

این عملیات را می‌توانید توسط خودتان انجام دهید، اما توصیه می‌شود با مراکز تخصصی تماس بگیرید ، زیرا آنها به تمام تجهیزات لازم برای تخلیه روغن مصرف شده و دفع صحیح آن مجهز هستند.

روغن موتور: چگونه آن را بررسی کنیم؟

اکنون که مفاهیم مهم روغن موتور را می دانیم … بیایید به تمرین برویم. یک عملیات بسیار مهم که باید روی موتور ما انجام شود، بررسی سطح روغن روان کننده موجود در داخل است.

خطر این است که خیلی کم باشد و در نتیجه باعث آسیب جدی شود. این کنترل با توجه به نوع وسیله نقلیه متفاوت است، اما اساساً روی ماشین ها یک میله مخصوص وجود دارد که به ما امکان می دهد بفهمیم حداکثر و حداقل سطح کدام است .

در این حالت موتور باید به سرعت بالا برودآن را خاموش کنید و چند دقیقه صبر کنید تا روغن داخل حوضچه پایین بیاید. سپس به سادگی میله اندازه گیری را بیرون بکشید، آن را با یک پارچه تمیز کنید.

آن را دوباره داخل محفظه خود قرار دهید و دوباره آن را بیرون بکشید: برای یک موتور سالم، رد روغن باید بین حداکثر و حداقل بریدگی باشد، یا در مورد میله اندازه گیری تک بریدگی ، روغن نباید از علامت مهر شده روی آن تجاوز کند.

از طرف دیگر، در موتورسیکلت ها، سطح روان کننده از طریق سوراخ مخصوصی که در قسمت پایینی موتور قرار دارد بررسی می شود:پنجره شفاف با بریدگی هایی که از طریق آن می توان فهمید که آیا شارژ کردن ضروری است یا خیر.