با مصرف عسل سرعین اردبیل روند پیری پوست خود را متوقف کنید

در این مقاله در باره فواید عسل سرعین اردبیل و آبرسانی آن به پوست صحبت می کنیم، زیرا عسل مرطوب‌کننده‌ای است که نتایج مؤثری برای از بین بردن خشکی پوست دارد.

می‌توان از آن برای مرطوب کردن نواحی خشک‌تر بدن مانند آرنج و زانو و یا برای مرطوب کردن لب‌های ترک خورده استفاده کرد.

درمان شوره سر با استفاده از عسل رقیق شده با آب گرم به صورت موضعی روی پوست سر که به طور موقت به رفع شوره سر، خارش و ریزش موی ناشی از آن کمک می کند.

عسل طبیعی

نرم و مرطوب کردن مو با افزودن یک قاشق چای خوری عسل به شامپوی معمولی یا مخلوط کردن آن با روغن زیتون، سپس به مدت 20 دقیقه روی موها و سپس شستن موها، که به موها آبرسانی بالا و بافت ابریشمی می بخشد.

انرژی دادن به بدن ، زیرا عسل حاوی درصد بالایی از قندهای طبیعی از جمله گلوکز قابل جذب سریع است که انرژی فوری بدن را تامین می کند.

همچنین حاوی قند فروکتوز است که کندتر جذب می شود و در نتیجه انرژی و فعالیت بدن را برای مدت طولانی تری حفظ می کند. به همین دلیل است که عسل یکی از غذاهایی است که عملکرد ورزشی را در حین ورزش افزایش می دهد.

کاهش وزن ، زیرا عسل زنبور عسل فرآیند متابولیسم را در بدن افزایش می دهد و به کنترل اشتها کمک می کند، که به روند خلاص شدن از وزن اضافی کمک می کند.
تقویت حافظه و حفظ سلامت مغز ، در نتیجه خواص آنتی اکسیدانی و ضد التهابی عسل که از یکی از بخش‌های مغز که مسئول حافظه است، یعنی هیپوکامپ، محافظت می‌کند.

با این حال، مطالعات و شواهد بیشتری در مورد این موضوع مورد نیاز است.
درمان بی خوابی و بهبود کیفیت خواب ، زیرا عسل به ترشح سروتونین در بدن کمک می کند، که یک انتقال دهنده عصبی است که به یک ترکیب شیمیایی به نام ملاتونین تبدیل می شود که روند خواب را تنظیم می کند.

فواید مختلف عسل را می توان با استفاده از آن در رژیم غذایی به عنوان یک شیرین کننده طبیعی برای ماست یا نوشیدنی ها و یا استفاده از آن در پخت و پز و پخت به دست آورد.

اما مصرف مقادیر زیاد عسل برای مدت طولانی می تواند باعث افزایش وزن، افزایش خطر ابتلا به دیابت نوع 2 و بیماری قلبی شود.

بنابراین، عسل باید در حد اعتدال مصرف شود، زیرا حاوی قندهای 40 درصد فروکتوز و 30 درصد گلوکز است، در حالی که هر کدام در قند معمولی 50 درصد است، اما عسل با ویتامین ها، آنزیم ها، اسیدها، املاح و مواد معدنی آن متمایز می شود.