ده دلیل برای اینکه با کت و شلوار زنانه در مشهد سفر نکنید

مورد دیگر بازیگر تریسی الیس راس از کمدی Blackish است. او در کنفرانس TED2018 در ونکوور، کانادا ، با یک کت و شلوار زنانه در مشهد  دوخت مشکی، یک ژاکت متناسب با یقه‌ای که از پارچه‌ای براق‌تر از بقیه لباس ساخته شده بود، یک پیراهن با یقه و دکمه‌های همسان، ظاهر شد.

و یک شلوار صاف با کمر گشاد. تریسی یک سخنگوی بانفوذ در مورد مسائل مربوط به انصاف، احترام و توانمندسازی رنگ پوست است.

او در سخنان خود بر بی‌ارزش‌بودن زنان در تمامی عرصه‌های اجتماعی تاکید می‌کند و اعلام می‌کند که این امر امروز نیز ادامه دارد و لزومی ندارد که چنین باشد.

ما هنوز باید تحمل کنیم که آزار و اذیت، حمله، و حتی بدتر از آن، استفاده از مادام العمر از بدن ما به عنوان ملکی که می تواند ضربه و آسیب ببیند، دستکاری و جابجا شود، و مانند اشیایی که شایسته احترام نیستند، استفاده شود.

یک عمر ناتوانی در بیان خشم بدنمان… جای تعجب نیست که ما این خشم را احساس می کنیم .

کت شلوار زنانه

ه عنوان یک تعبیر، گفتار او همچنان تحمل آزار و اذیت را برجسته می کند، زن به عنوان یک موضوع دستکاری که می تواند صدمه ببیند، کتک بخورد و مورد بی احترامی قرار گیرد.

این یک پیام سلطه است زیرا شامل زنان تاریخ می شود که به عنوان بخشی از این روایت قربانی شده اند.

در عین حال، با بیان پیامی توصیفی، توضیح می دهد که آزار و اذیت چه معنایی برای این زنان داشته است. خطاب به دو گروه است: مردان و زنان، و برای هر یک از آنها پیامی را اعلام می کند:

«مردانی که شما را به عنوان متحدان دعوت می کنم که با هم برای تغییر کار می کنیم. و زنان، من شما را تشویق می‌کنم که خشم خود را بپذیرید، به آن زبان بگویید، مردان متحدان تغییر باشند و زنان راه‌های جدیدی برای ابراز خشم خود از طریق زبان جدید بیابند.

ویولا دیویس، بازیگر بجسته فیلم The Help در مقاله ای در سال 2018 برای Net a Porterکه شامل تولید عکاسی و یک ویدیو بود، کت و شلوار مشکی برند راسیل به تن داشت.

کت با برگردان و شش دکمه و سه جیب جلو. او هم در این ویدئو و هم در یادداشت درباره مبارزه برای حقوق زنان بحث می کند. او فکر می کند که امروزه همه چیز همین است، دیده شدن، ارزش قائل شدن است.

او استدلال می‌کند که زنان رنگین‌پوست (که شامل آن می‌شد) در صنعت سینما دستمزد خوبی نمی‌گیرند، و آنها یک چهارم حقوق دریافتی زنان سفیدپوست را دریافت نمی‌کنند.

او می افزاید که اگرچه درست است که این بازیگران زن برای بازی های عالی شان مستحق دریافت دستمزد هستند، اما او مستحق دستمزد منصفانه است. این بازیگر دائماً با مضامینی درباره دستمزد برابر در صنعت سینما و قدردانی از زنان رنگین پوست در همه زمینه ها سخنرانی می کند .