دوران باستان از جوراب به عنوان جایزه مسابقات استفاده می کردند!

ساختار جوراب ها بر اساس ساختار نواری اصلی نویسنده که اغلب برای ورزشکاران برای تسریع بازگشت به بازی پس از آسیب مچ پا استفاده می شود، طراحی شده است این شامل دو باند داخلی و دو باند جانبی است.

در قسمت داخلی، نوار اول، کف پا را در قوس داخلی به سمت مالئول داخلی می‌کشد، که در خلف محور مفصل دورسی فلکشن پلانتار فلکشن تالوکرال قرار دارد. بنابراین، با دورسی فلکشن مچ پا که به سر خوردن خلفی کمک می کند، کشش بیشتری دارد.

نوار دوم پاشنه میانی را به سمت مالئول داخلی می‌کشد و چرخش خارجی استخوان پاشنه را برای متعادل کردن نوار اول در صفحه افقی ایجاد می‌کند.

با ترکیب این دو باند، محور مفصل دورسی فلکشن پلانتار فلکشن به صورت داخلی تثبیت می شود.

از طرفی، نوار سوم پاشنه جانبی را به سمت مالئول جانبی می کشد تا از وارونگی پاشنه جلوگیری کند. نوار چهارم، متاتارس 5 را به ناحیه 10 سانتی متری نزدیک به نوک تحتانی مالیل جانبی متصل می کند و از وارونگی در حین خم شدن کف پا جلوگیری می کند.

تصور می شود که چهار باند با هم باعث افزایش دامنه حرکتی در وضعیت خنثی مچ پا و بهبود ثبات در حداکثر دورسی فلکشن به دلیل تطابق استخوانی می شوند.

بیمارانی که آسیب‌های قبلی رباط تالوفیبولار قدامی دارند، کاهش فوری درد را تجربه می‌کنند، که نشان می‌دهد جوراب بافتنی زنانه با تنظیم مجدد تالوس در عقب به کاهش تنش رباط کمک می‌کنند.

در حال حاضر یک مطالعه سینماتیک برای حمایت از این گمانه‌زنی‌ها و مشاهدات در حال انجام است.

اندازه گیری ها به ترتیب فاصله مالئولار تروکانتر دامنه حرکتی دورسی فلکشن مچ پا تحمل کننده وزن انجام شد.

گروه CAI تحت پای برهنه SEBT بر روی مچ پا آسیب دیده قرار گرفتند گروه کنترل با پای برهنه در سمتی که به طور تصادفی انتخاب شده بود مورد آزمایش قرار گرفتند.

  • منابع:
    1. THE EFFECT OF NOVEL ANKLE-REALIGNING SOCKS ON DYNAMIC POSTURAL STABILITY IN INDIVIDUALS WITH CHRONIC ANKLE INSTABILITY