سود پرک نیرو کلر باعث مسمومیت غذایی در رستوران شد

یکی از انواع سود پرک، سود پرک نیرو کلر است. اثرات فاجعه بار و عوارض مادام العمر، از سوختگی تنفسی و گوارشی تا مرگ، می تواند ناشی از مصرف سود سوزآور باشد. 

بلع تصادفی و غیرتصادفی در گروه های سنی مختلف رخ می دهد. با این حال، یافتن مصرف سود سوزآور یک اتفاق بسیار رایج در میان کودکان زیر 5 سال بسیار نگران‌کننده است.

زیرا آنها سطح رشد لازم برای ارزیابی مستقل خطرات را ندارند و همچنین تحت حمایت والدین و اجتماعی هستند. بنابراین این مطالعه به منظور بررسی مصرف سود سوزآور توسط این کودکان به منظور پیشنهاد اقداماتی برای مهار این مشکل برنامه ریزی شد.

سود پرک

برای این پژوهش از روش توصیفی پیمایشی استفاده شد. یک پرسشنامه 14 سوالی نیمه ساختاری به طور هدفمند برای 57 والدین/سرپرست که بخشهای آنها سود سوزآور مصرف کرده بودند، صادر شد. داده ها با نرم افزار SPSS V.20 تجزیه و تحلیل شد.

27 کودک (47.4%) در انبار به نوشابه دسترسی پیدا کردند، 1 (1.86%) به طور تصادفی توسط یک خواهر یا برادر تجویز شد و 29 (50.9%) در حین تهیه صابون مصرف شد. 

در مورد اولی، اکثریت به این دلیل دسترسی داشتند که در بطری های نوشابه و آب در اتاق والدین/سرپرست یا آشپزخانه آنها ذخیره می شد. برای بچه‌های بعدی، بچه‌ها به نوشابه‌ی باقی‌مانده دسترسی پیدا کردند، زیرا صابون‌سازان به شیوه‌های نگهداری و دفع خوب پایبند نبودند.

نگهداری سود سوزآور در بطری های نوشابه و آب در مکان های قابل دسترس و آموزش نوشیدن مستقیم به کودکان از بطری ها بر مصرف سود سوزآور در کودکان زیر پنج سال تأثیر می گذارد. عدم رعایت شیوه های خوب ذخیره سازی و دفع سود سوزآور در حین تهیه صابون، قرار گرفتن و دسترسی کودکان به مصرف سود سوزآور را افزایش می دهد.

هیدروکسید آمونیوم ، همچنین محلول آمونیاک ، آب آمونیاک، آمونیاک آبی ، یا آمونیاک آبی ، محلول گاز آمونیاک در آب ، شکل تجاری رایج آمونیاک نیز نامیده می شود. این یک مایع بی رنگ با بوی مشخصه قوی است . در فرم غلیظ، هیدروکسید آمونیوم می تواند در تماس با پوست باعث سوختگی شود.

آمونیاک معمولی خانگی که به عنوان پاک کننده استفاده می شود، در واقع هیدروکسید آمونیوم رقیق است.

محلول آب به طور کلی با فرمول NH 4 OH نشان داده می شود، اگرچه مقدار قابل توجهی از گونه مولکولی NH 4 OH وجود ندارد: محلول عمدتاً از مقادیر زیادی آب ( H2O ) و آمونیاک (NH3 ) و مقادیر کوچکتر تشکیل شده ا