مصرف تخمه آفتاب گردان خام مانع ریزش زودرس موی سر می شود

برای تقویت سلامت جسمی و عاطفی،مصرف تخمه آفتاب گردان خام بسیار توصیه می شود. حفظ عادات سالم ضروری است. اجتناب از شکر اضافی، آرد تصفیه شده و چربی اشباع شده و افزودن غذاهای سالم بیشتر بهترین راه برای مراقبت از خود است.

با خواص تتخمه آفتاب گردان خام آشنا شوید و از فواید این گنجینه غذایی لذت ببرید.

خواص تخمه آفتابگردان
تخمه‌های آفتابگردان که پیپ نیز نامیده می‌شوند (اگرچه شبیه دانه‌ها هستند، اما در واقع میوه‌های آفتابگردان هستند)، فواید زیادی برای سلامتی دارند .

آنها بسیاری از مواد مغذی مهم را فراهم می کنند و می توانند متحدان خوبی در مواجهه با حملات اضطراب یا مواقعی باشند که گرسنگی عاطفی ما را به سمت کالری اضافی سوق می دهد که پس از آن هزینه گزافی را پرداخت می کنیم.

تخمه آفتابگردان

برای جلوگیری از خوردن اجباری آنها، بهتر است یک وعده بیش از 300 گرم در روز تهیه کنید، این مقدار به شما امکان می دهد از فواید تخمه آفتابگردان لذت ببرید در حالی که تنها 200 کالری دارد.

اگر بیش از حد بخوریم، می تواند نتیجه معکوس داشته باشد.

اطلاعات تغذیه ای تخمه آفتابگردان

می توانید بخوانید: فواید دانه چیا که می توانید از آنها استفاده کنید

4 فواید تخمه آفتابگردان:
1) مواد مغذی فراوان
آنها دارای بسیاری از مواد مغذی مهم برای مراقبت های بهداشتی هستند (داده ها در هر 100 گرم): ویتامین E (37.17 میلی گرم)، نیاسین (8.33 میلی گرم)، آهن (5.25 میلی گرم)، روی (5 میلی گرم)، اسیدهای چرب چند غیراشباع (23.1 میلی گرم).

2) بهبود سلامت قلب و عروق
این مواد مغذی که به حفظ سلامت قلب شما کمک می کنند، زیرا منبع بسیار خوبی از چربی های سالم و فیتواسترول های بسیار مفید هستند. این نوع چربی ها به تعادل سطح قند خون و کاهش کلسترول بد کمک می کنند.

اگر علاقه مند هستید، می توانید در مورد سلامت قلب و عروق بیشتر بخوانید .

لوله‌ها به پیشگیری از بیماری‌های قلبی عروقی کمک می‌کنند و فیتوسترول‌ها را فراهم می‌کنند، ترکیباتی با منشا گیاهی که به کاهش سطح کلسترول کمک می‌کنند.

3) آنها فیبر را به رژیم غذایی شما می رسانند
آنها سهم خوبی از فیبر دارند که نه تنها سطح گلوکز را کنترل می کند، بلکه از یبوست جلوگیری می کند و ریتم گوارشی را تنظیم می کند.

4) آنها به تقویت عضلات کمک می کنند
آنها برای ماهیچه ها خوب هستند: آنها به دلیل محتوای منیزیم خود متمایز هستند که از عملکرد مناسب ماهیچه ها و اتصالات عصبی مراقبت می کند. به نوبه خود، دریافت پتاسیم آن به بهبود عملکرد ورزشی و جلوگیری از آسیب ها کمک می کند.