کاربرد دستگاه فشار خون بيورر در اندازه گیری باد لاستیک خودرو

معیار اصلی که در انتخاب دستگاه فشار خون بيورر باید در نظر گرفته شود هدف آن است. باید به وضوح درک کرد که چه کسی و در چه شرایطی از تونومتر استفاده می کند.

اگر تونومتر توسط چندین بیمار استفاده می شود، بهتر است مدلی با حافظه گسترده برای چندین کاربر انتخاب کنید. برای اندازه گیری فشار پیشگیرانه نادر در خانه، یک تونومتر نیمه اتوماتیک با مجموعه ای از عملکردهای مورد نیاز مناسب تر است.

نکته مهم دیگر عرض کاف است. اگر برای شما خیلی باریک یا خیلی عریض است، ممکن است نشانگرها نادرست باشند.

دستگاه فشار خون
Blood pressure measuring. Doctor and patient. Health care.

چگونه کاف مناسب را انتخاب کنیم؟

عرض کاف باید حداقل نصف دور دست باشد.

طول قسمت بادی باید 80 درصد حجم شانه باشد.

اگر قسمت بادی حداقل 4/5 دور دست را بپوشاند، کاف مناسب است.

تونومترهای مکانیکی از همه ارزان‌تر هستند، اما این بدان معنا نیست که از نظر کیفیت یا دقت پایین‌تر هستند.

 استفاده از آنها بسیار آسان است، اما اندازه گیری فشار خون با تونومتر مکانیکی فرآیندی پر زحمت است و بیشتر برای افراد حرفه ای مناسب است که بدون هیچ مشکلی می توانند از این دستگاه استفاده کنند.

تونومترهای اتوماتیک و نیمه اتوماتیک در تعداد بسیار بیشتری استفاده می شوند که اغلب به دلیل سهولت کار و تعداد کارکردهای متفاوت است.

برخلاف تونومترهای مکانیکی، تونومترهای اتوماتیک به شما امکان اندازه گیری نبض، فشار خون، عملکرد حفظ اندازه گیری ها و همچنین برخی پارامترهای اضافی را بسته به برند و مدل تونومتر می دهند. 

همچنین تونومترهای اتوماتیک به شما این امکان را می دهند که فشار روی مچ، شانه و ساعد را اندازه گیری کنید.

تونومترهای شانه برای افراد مسن، دارای اضافه وزن یا افرادی که سبک زندگی غیر فعال دارند مناسب است. در این مورد، آنها برخلاف رگ های خونی کارپ، داده های دقیق تری را ارائه می دهند، زیرا با افزایش سن، رگ های کارپال تمایل دارند خاصیت ارتجاعی خود را از دست بدهند.