گلوکوزینولات های ذکر شده گروه بزرگی از متابولیت های ثانویه گیاهی

گلوکوزینولات های ذکر شده گروه بزرگی از متابولیت های ثانویه گیاهی حاوی گوگرد هستند که در همه گونه های سبزیجات براسیکا وجود دارند. در حال حاضر، بیش از 200 GLS انفرادی و طبیعی متفاوت شناسایی شده اند و بسته به ساختار زنجیره جانبی آنها به GLS آلیفاتیک، معطر و اندولیک گروه بندی شده اند. GLS از نظر بیولوژیکی فعال نیستند، اما مشتقات آنزیمی آنها فعال هستند.

آسیب مکانیکی و حرارتی به سلول ها منجر به فعال شدن آنزیم میروزیناز می شود که باعث هیدرولیز GLS به ترکیبات فعال مانند تیوسیانات ها، ایزوتیوسیانات ها، ایندول ها، نیتریل ها، اپی تیونیتریل و اگزازوئیدین ها می شود که دارای خواص ضد سرطانی قوی هستند.

انتشار گل کلم سرخ شده محصولات نهایی GLS هیدرولیز شده به ساختار شیمیایی GLS، وجود پروتئین اپیتیو مشخص کننده در سبزیجات، اسید اسکوربیک یا یون های آهن و همچنین شرایط محیطی بستگی دارد.

جوانه های کلم سفید کوچک سبزیجات چلیپایی ارزش غذایی بیشتری نسبت به سبزی بالغ دارند.

آنها همچنین با کالری کم، غلظت بالا و فراهمی زیستی ریزمغذی ها و غیر مغذی ها و فعالیت بیولوژیکی بالا مشخص می شوند. کلم قرمز مجلسی در ادبیات موجود، هیچ داده ای در مورد ترکیب شیمیایی پایه شاخه های جوان سبزیجات، از جمله کلم سر قرمز و خواص تقویت کننده سلامت آنها وجود ندارد.

هدف از این تحقیق تأیید این فرضیه بود که شاخه‌های جوان کلم سفید پلو منبع بهتری از مواد مغذی و گلوکوزینولات‌های انتخابی در رژیم غذایی انسان در مقایسه با سبزیجات در بلوغ کامل هستند.

بنابراین، ترکیب تقریبی (کربوهیدرات‌های قابل هضم، فیبر غذایی، پروتئین، چربی خام و اسیدهای چرب)، مواد معدنی و همچنین گلوکوزینولات‌ها مورد بررسی قرار گرفت.

  • منابع:
    1. Young shoots of red cabbage are a better source of selected nutrients and glucosinolates in comparison to the vegetable at full maturity

  • تبلیغات: 
  1. داشتن یک زندگی شاد تنها با دانستن یک نکته مهم که از آن غافلیم
  2. ماجرای عجیب عروس فراری که بعد از 8 ماه به خانه داماد بازگشت
  3. اطلاع از شرایط وخیم آموزش دهنده تمساح در باغ وحش!!
  4. انجام تمامی پروژه های دانشگاه در کمترین زمان