تبلیغات واتر پمپ نیسان شرکتی توسط مهران مدیری خبرساز شد

پمپ آب در خودرو چه وظایفی را انجام می دهد؟
وظیفه اصلی واتر پمپ نیسان شرکتی تضمین گردش ثابت مایع خنک کننده و ایجاد امکان برای سیستم خنک کننده برای حفظ تعادل حرارتی موتور است.

این فرآیند شرایط عملکرد مناسب بلوک موتور را به منظور تکمیل بهینه احتراق سوخت، افزایش عملکرد خودرو، تسهیل حذف آلودگی و روانکاری خوب موتور تضمین می کند.

احتراقی که در داخل یک موتور حرارتی رخ می دهد، قطعات مکانیکی را در معرض دمای بسیار بالایی قرار می دهد که باعث تسریع سایش و کاهش عمر مفید آنها می شود.

اگر پمپ آب از کار بیفتد، یا تیغه های پروانه آن شکسته شود، این افزایش ناگهانی دما می تواند به راحتی به خرابی تبدیل شود که معمولاً به عنوان “دمیدن واشر” شناخته می شود.

واتر پمپ
پمپ آب وسیله نقلیه شما: چه ایرادی می تواند داشته باشد
پمپ آبپمپ آب وسیله نقلیه شما: چه ایرادی می تواند داشته باشد
سطح ضد یخ را بررسی کنید
چرا سطح ضد یخ ماشین من پایین می آید؟
ماشین دیزلی من دود سفید منتشر می کند، جدی است؟
پمپ آب وظیفه گردش مایع خنک کننده را بر عهده دارد تا از گرم شدن بیش از حد موتور جلوگیری کند. بنابراین، اگر خراب شود، عواقب آن می تواند کشنده باشد.

اصطکاک مقاومتی است که با جابجایی بدنه مخالف است و در داخل موتور به دلایل مختلف ایجاد می شود: با حرکت پیستون روی سیلندر یا آستین، با چرخش میل لنگ روی تکیه گاه آن و غیره.

در عملکرد یک موتور احتراق داخلی، اصطکاک در اجزای داخلی ایجاد می شود که باعث افزایش دما و سایش موتور می شود.

در تمام این عملیات حرارت تولید می شود که باعث کاهش عملکرد موتور می شود و در صورت عدم وجود سیستم خنک کننده مناسب می تواند منجر به خرابی جدی و حتی خرابی کامل موتور شود.